torsdag 14 februari 2008

Det finns en dag på året

som får våra hjärtan att slå lite extra för dom vi älskar.

Det finns många av er,
många som hjälper,stöttar,skänker glädje.
Många som rör om, lämnar spår, avtryck i hjärtat och själen.
Men det finns tre människor för tillfället,
tre stjärnor som skänker mig glädje och gör att livet sådär ljust som man alltid vill ha det.
Undra på att livet känns underbart!
Ni kanske inte vet vilka ni är,
men ledtrådar ska ni få ;>

-Du är den människa som står mitt hjärta närmast,
som snabbast kan få mig att gråta men lika fort göra mitt hjärta varmt.
När livet varit tungt har jag haft din trygga famn.
När livet gått som jag vill har du delat den glädjen med mig.
Du vet allt om mig och så hoppas jag det förblir.
Jag älskar dig obeskrivligt.


- Du har inte delat hela mitt liv,
inte alla mina skratt och mina tårar,
Däremot har du deltagit såpass mycket att
du vet hur du ska göra mig glad, vilket du gör.
Varje dag!
Jag vill alltid ha dig nära!


-Och så du, som är en sån liten del i mitt liv hittills
men som ändå tar upp sådan stor plats hos mig.
Du som gör mina dagar lättare, och som muntrar upp mig bara av dina ord.
Helt underbart att en människa kan ha sådan personlighet som du har!


Idag är också en sakna Rikard dag,
jag har iallafall haft en liten stund på mig att sitta vid din grav gubben,
tända lite ljus och prata med dig.
Efterlängtad är du, mer än du någonsin kommer få veta.
Ibland har jag fått för mig att jag sett dig,
ropat ditt namn, sprungit rakt fram.
Jag saknar dig!

Ser fram emot föreläsning ikväll, och mys med klassen. Dessutom såg jag en riktig snygging till läkarstuderande ikväll. Gissa om det gjorde min dag va ;)

Må gott och puss!

Inga kommentarer: