söndag 23 mars 2008

Påskdagen

Har aldrig förstått mig på det här med påskdagen,
kan det inte heta så på självaste påskafton och påskafton får heta påskafton på kvällen.
Blir knasigt i min hjärna.
Tur det bara är påsk en helg om året.

Det har varit en bra helg,
en alldeles genombra dessutom.

Fredagkvällen med malin och två fulla grabbar i baksätet var kanske den bästa på länge.
Sjunga gamla låtar, Tobbe kunde dom ju hyffsat, värre var de för andreas som tappade texten ungefär hela tiden.
Jag och Malin fick oss iallafall ett gott skratt.
Blev en sen natt, med mycket prat och upprörande samtal.
Men tillslut begav vi oss iallafall isäng.
Tror inte jag uppskattat sängen ordentligt förut förns då.

Gårdagen bestod av lite träning och påskmat och påskgodis.
Så mums, där var min träning förstörd,
Men de får jag ta igen till veckan.

Magen har börjat göra småont igen.
Så får försöka mig på det här med kokt mat.
Och så lite grönsaker så möjligt,
undrar hur jag ska överleva utan sallad..

För att återgå till något jätte givande.
Plugg.

Må gott.

Inga kommentarer: