fredag 13 juni 2008

Sometimes I wish your room had room for two

I know you didn’t bring me out here to drown
So why am I ten feet under and upside down


Tänka sig att för ett år sen satt jag i en annan lägenhet.
I en annan lägenhet hade jag alla mina grejer och jag delade ett liv med en människa som jag då hade delat med i två år. Det är konstigt de där, hur blind man kan vara. Att något gått i kras för länge sedan fanns inga tankar på, det hängde bara ett grått moln över oss som förpestade både tankarna och luften. När sexet inte funkade var då vi insåg att ingenting hade funkat på väldigt länge. Det är konstigt att man inte märker sånt, trots att man lever mitt i det så är man så fullkomligt blind och duktig på ljuga. Handlar det om överlevnadsinstinkt? Jag vet inte, men jag tror att det handlar om att vilja, ända ut i benmärgen att man fullkomligt tränger bort de som för andra är så uppenbart. Midsommar förra året är utan tvekan den jobbigaste stunden jag har upplevt i mitt liv men så mycket bra denna stund i efterhand har fört med sig.

Jag är lycklig att jag fått möta en sån fin människa som jag träffade sommaren 07,
dock under lite underliga omständigheter så har han etsat sig fast och jag är helt övertygad om att han är den mest genomfina och underbara person som finns. Jag kommer aldrig kunna förstå hur det kan finnas människor som inte tycker om honom. Han är utan tvekan den människa som i alla väder kan påverka mig och utan att tveka så älskar jag honom obegränsat.
Du vet mycket väl vem du är och jag är väldigt ledsen att jag gjort dig illa.
Show me your smile and Don't be unhappy,
can't remember when I last saw you laughing


Jag blir ofta påmind om känslorna jag kände förra midsommar. Saker som etsat sig fast och som kan plåga en som ingenting annat. Men sånna stunder så får man alltid tänka att det kan inte, aldrig någonsin, bli värre än det var då.
Någon brukar säga en klok sak ; Bryt ihop och gå vidare.
Och jag orkar inte låtsas att jag är lycklig utan dig, för det är att ljuga, allra mest för mig själv. Jag kan inte vara lycklig när jag är utan dig, för du kan verkligen plantera fjärilar i magen på mig, men jag är oerhört glad att jag törs erkänna det. För jag orkar inte ljuga mer för mig själv.
Jag kan inte vara lycklig utan dig just nu, men jag kan nog bli.

Inga kommentarer: