lördag 9 februari 2008

Abort

Blev visst ingen film ikväll,
lite krångligheter.
Men imorgon så tar vi igen det.
Med en god sömn också! :)

Läste om en tjej som är fjorton år och gravid,
såg en diskussion kring abort.
Kom in på någon jävla abortmotståndares sida,
med en massa bilder på döda foster i olika veckor.
Det tog mig tre sekunder så stod jag inne på toaletten och kräktes upp allt godis jag ätit ikväll.
Folks åsikter kring abort på denna sida gjorde mig så fruktansvärt arg.
När man själv har suttit i vecka 15 och krystat ut ett foster,
hur fan kan dom tro att man gör detta för nöjes skull?
Hur kan dom plåga människor med dessa bilder.
Som att man på något vis önskat att man var tvungen gå igenom det.
Det märks klart och tydligt att dom själv inte gjort abort (kanske för att dom är just abortmotståndare i det grövre) och det gör mig ännu mer förbannad med vilka kommentarer dom kan ha på att abortera. Men folk måste ju dock få ha sina åsikter, även fast de kan vara jävligt skumma och påhoppande.
En annan helt galen grej var en tjej som försökte bli gravid bara för att se om hon kunde, sen tänkte hon göra abort, jamen okej säger jag bara, Jag kanske inte heller borde ha åsikter om andras val men jag tycker det är helt idiotiskt resonemang. Jag törs nästan garantera att hon kommer ångra att hennes abort kom till bara för någon jävla lek.
Galet är vad det är.

Bör nog inte skriva något mer om det här, det gör mig både ont och förbannad är bara förnamnet till min känsla.
Men jag får säga att jag tror inte de vet bättre än så heller,
och det är nog tragik i detta.
Tror jag ska bilda en anti-abortmotståndare-grupp.


Tragiskt att dessa människor håller mig vaken dessutom,
det nöjet ska jag då inte ge dem.
Så nu lägger jag mig.
Gonatt folket!

Inga kommentarer: