söndag 27 april 2008

KRAM

Sen gårkväll,
la mig vid halvsex imorse.
Sedan klev vi upp vid elva,
kan lova att jag är gode trött nu.
Men bara att ge sig in i duschen så man vaknar.
Har dessutom en massa läxa att göra, eller ja,
det är de där jävla PA arbetet, förstår fan inte hur jag ska hinna klart.

Skönt att det är en kort vecka.
Redovisning, uppkörning och valborg.
Kommer bli en alldeles utmärkt kväll tror jag!
Sedan åker vi bort, jag och min kära.
Behövs verkligen, skönt att man far ut till vildmarken,
till tystnaden och bara får vara,

Idag är en sån här allmänt pessimistisk dag,
kommer ofrånkomligt in på Rikard.
Otroligt hur mycket jag saknar den token.
Hade behövt ringa honom om kloka råd
och allmän uppmuntring.
Undra om man kan söka efter telefon numret till himlen på hitta.se?

Och sen känner jag verkligen för att krama dig!

Inga kommentarer: